Vyberte stranu

Aj vy ste sa už niekedy neskutočne tešili na dovolenku, ale nakoniec to nevyšlo podľa vašich predstáv a prišlo sklamanie? My sme to zažili tiež – toto leto. A ak ste mali problémy s ubytovaním a tak isto aj vrátením peňazí za ubytovanie, ktoré ste nevyužili, tak tento článok je práve pre vás.

 Aby sme nemuseli s deťmi 2 dni cestovať na druhý koniec sveta, rozhodli  sme sa pre dovolenku v Maďarsku. Tešili sme sa. Konečne vypadneme z bytu, uvidíme a zažijeme niečo nové, oddýchneme si a zrelaxujeme. Bolo to koncom júla kedy sme si rezervovali ubytovanie cez booking.com. Recenzie na ubytovanie boli skvelé 8,7 z 10, veď ako inak :). Náš apartmán, sa mal nachádzať v historickej časti centra mesta, takže sme mali blízko všade a to sa nám popri deťoch veľmi páčilo. Majiteľka ubytovania s nami počas celej doby komunikovala prostredníctvom mailov a teda nebol dôvod na nejakú nespokojnosť. Tá prišla až keď sme prišli pred „historickú budovu“, kde malo byť naše ubytovanie.

Šok pri príchode

Hoci sme mali ubytovanie naozaj priamo v centre mesta, po príchode na miesto nás čakalo nemilé prekvapenie. Stará budova, kde omietka si už pekných pár rokov žiada rekonštrukciu, nikým a ničím nerušené pavúčiky v rohoch budovy a neupravený priestor pred ubytovaním nás šokoval. Majiteľka v spoločnosti ešte jedného muža nás už čakala vo dvore budovy.  Pocit bezmocnosti nás citeľne a pomaly zožieral.

Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je dvere-ubytovania-madarsko-1-768x1024.jpg
vstupné dvere do dvora, kde malo byť naše ubytovanie

Po vstupe do „apartmánu“, nás ovalil ťažký zatuchnutý, nevetraný vzduch. Majiteľka ubytovania sa ho snažila prekryť akousi modrou tekutinou v plastovej nádobe položenej v každej miestnosti. V spálni, v kuchyni aj v kúpeľni. Avšak tá čistota, vlhkosť a tmavá spálňa nás nijako neohúrili. Nespomenula som, že kuchynka od kúpeľne bola oddelená zaťahovacími, pokazenými dverami, sprchovací kút už pre istotu dvere nemal, visel tam len záves. O pliesňach v sprche a pretekajúcej vode cez kachličky  do kúpeľne nebudem hovoriť. Záchod fungoval –  wuuuuhuuuu koľko radosti a dojatia.

Nebolo nám vysvetlené nič, kde je heslo na wifi, ani či je chladnička funkčná a či je to tam vôbec bezpečné pre mladé rodiny s deťmi. Majiteľka nám stihla iba oznámiť, že nemáme zaplatený miestny poplatok a že do zajtra by bolo vhodné uhradiť ho a odišla. A ja som vedela, že chcem odísť tiež. A čo najskôr. Po zvážení všetkých možností zo situácie v akej sa nachádzame sme sa rozhodli, že sa pokúsime nájsť si ešte v ten večer nové ubytovanie na vlastnú päsť v inom hoteli. Na stránke bookingu sme si našli iný hotel, ktorý bol síce trošku ďalej od centra, ale zato luxus oproti tomu, čo sme mali rezervované.

Rozhodnutie odísť

Keď už sme si boli istí, že sme si náhradné ubytovanie vyriešili, na BOOKING.COM ,v časti rezervácie sme napísali že ubytovanie rušíme a  z apartmánu odchádzame, nakoľko sme boli s ubytovaním nespokojní a podmienky ubytovania nekorešpondovali s podmienkami, ktoré boli uvedené na bookingu.

Majiteľka sa nám viackrát neozvala. Cez booking však napísala, že sme sa na vopred dohodnutý termín nedostavili a že nám teda sťahuje plnú sumu za ubytovanie, pretože sme podmienky porušili my a teda chyba je na našej strane. Naša komunikácia s bookingom sa práve začala…….

sprchovací kút

Naše rady a skúsenosti: ako komunikovať s Bookingom, ak žiadate vrátenie peňazí

Viem, že pracovníci z bookingu za danú situáciu nemôžu a musia sa riadiť pravidlami, ktoré im určuje zamestnávateľ.

Ale prosím vás ľudia – nedajte sa odbiť, ak viete, že nie ste to VY, kto nedodržal dohodnuté podmienky. Nenechajte sa odradiť a bite sa za svoje práva a peniaze, ktoré neprávom môže použiť niekto iný, ak mu to dovolíte.

To s čím sme boli nespokojní, sme si odfotili a od začiatku sme mali konverzáciu iba s bookingom, nakoľko sme si ubytovanie rezervovali cez ich stránku a nie cez konkrétneho majiteľa ubytovania. Bol to nekonečný kolotoč volaní s českými pracovníkmi z bookingu (slovenské číslo neexistuje)  a nekonečné opakovanie dookola toho, prečo sme sa takto rozhodli. Boli som neoblomní a žiadali sme plnú sumu vrátenia peňazí, nakoľko sme služby ubytovania nevyužili a vedeli sme, že máme na to nárok.

AK ste služby ubytovania nevyužili vôbec, tak ako my trvajte na vrátení plnej sumy peňazí!!!!! Nesúhlaste s podmienkami vrátenia 30%, alebo 50%. To sú pracovné nástroje bookingu, ktoré musia pracovníci dodržiavať.

Ako teda postupovať?

  • komunikujte od prvého momentu s bookingom, (telefonicky, prostredníctvom mailov, žiadajte si konkrétny email ,kde môžete zaslať viac fotiek, pretože platforma na bookingu má obmedzené zasielanie fotiek) nie s majiteľom ubytovania
  • jasne argumentujte prečo ste odišli
  • robte si fotky, aby ste mali relevantný dôkaz, že si nevymýšľate
  • pravidelne im volajte a sledujte ako sa vaša žiadosť vyvíja

Záver

Nebojte sa argumentovať a používať váš zdravý rozum. Vety typu : Odhlásiť z ubytovania sa môžete najneskôr deň pred príchodom, nech u vás neobstoja, pretože, deň pred príchodom vy ešte nemôžete vedieť, čo vás po príchode na ubytovanie čaká. Ak sa vám zdá, že inej cesty niet, nebojte sa spomenúť, že sa to dá riešiť aj cez slovenskú obchodnú inšpekciu. (Je to silný argument).

Aj z nepríjemnej skúsenosti sa dá získať cenná lekcia – a tú teraz odovzdávam vám. My sme to dotiahli do zdarného konca a verím, že ak vytrváte a ste odhodlaní vaše peniaze získať späť, určite sa výsledok dostaví aj u vás a k vašej spokojnosti.

Nebuďte drzí ani vulgárni, ale stojte si za svojím. Pracovníci bookingu za pracovné podmienky nemôžu. Vy volajte, argumentujte a dožadujte sa.

Držím vám palce.

S láskou a úctou

Agi